.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیوزویک: رهبرانقلاب محبوب ترین چهره سیاسی ایران

يك مجله آمريكايي در گزارش كاملي در خصوص جريان فتنه در ايران و ادعاهاي پوچ مقامات آمريكايي در ارتباط با دولت ايران تأكيد كرد كه رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنان يكي از محبوب‌ترين چهره‌هاي سياسي ايران است.

به گزارش فارس به نقل از مجله آمريكايي "نيوزويك "، چندي پيش "جان مك كين " سناتور جمهوري‌خواه آمريكا در سخنراني 10 ژوئن (19 خردادماه) خود كه سپس در مقاله پوششي "نيو ريپابليك " به چاپ رسيد درخواست كرد كه آمريكا از تمامي قدرت اخلاقي خود براي سرنگون كردن دولت ايران استفاده كند.

نيوزويك با اشاره به اين سخنان مك‌كين اعلام كرد كه سخنان وي به يكي از شكست‌هاي مهم ديدگاه جهاني مك‌كين اشاره مي‌كند، سخناني كه در آن لفاظي جاي تحليل را گرفته است و توهم جايگزين سياست خارجي شده است.

بر اساس اين گزارش، "رئول مارك گرشت " (Reuel Marc Gerecht) خبرنگار روزنامه آمريكايي "نيويورك تايمز "، جنبش سبز ايران را با آنچه كه در پشت "پرده آهنين " دهه 1980 رخ داد، مقايسه كرد و "باراك اوباما " رئيس‌جمهوري آمريكا را متهم كرد كه در اين لحظه تاريخي بدون اينكه هيچ گونه اقدامي انجام دهد، ايستاده است.

نيوزويك سپس به "برت استفانز " ستون‌نويس "وال‌استريت‌ژورنال " اشاره كرد و نوشت كه استفانز تصور كرد كه پاسخ شديد غرب [عليه دولت ايران] مي‌تواند انقلابي را آغاز كند.

نويسنده نيوزويك در گزارش خود اينگونه ادامه داد كه فكر نمي‌كنم كه جنبش سبز به دنبال سرنگوني دولت ايران باشد. براي باور كردن اين امر كه جنبش سبز در صدد سرنگوني دولت ايران است، افراد بايد بر اين باور باشند كه دولت تهران در ميان اكثر مردم ايران از محبوبيت برخوردار نيست و تنها از طريق نيروهاي نظامي قدرت را حفظ كرده است و در مقابل جنبشي شكست‌پذير است كه مي‌تواند اكثريت مردم ايران را كه از دولت متنفر هستند، بسيج كند اما هيچ‌كدام از اين فرضيات در مورد ايران به طور كامل صدق نمي‌كند.

اين مجله آمريكايي سپس با ذكر اين مطالب تأكيد كرد كه دولت ايران گرچه مخالفاني دارد اما همچنين ميليون‌ها طرفدار دارد و رقابت انتخابات رياست‌جمهوري 2009 بسيار تنگاتنگ بوده است به طوري‌كه محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري ايران توانست در آن ميليون‌ها رأي كسب كند.

نيوزويك ادامه داد كه بر اساس تمامي نظرسنجي‌هاي صورت‌ گرفته، دولت ايران از حمايت مردمي چشمگيري در مناطق روستايي، ميان افراد مذاهبي و گروههاي فقير جامعه برخوردار است.

بر اساس اين گزارش، "مازيار بهاري " نويسنده نيوزويك كه چندين ماه به دليل شركت در اغتشاشات بازداشت بود، تأكيد كرده است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله "علي خامنه‌اي "، تنها چهره سياسي بسيار محبوب در ايران است.

نويسنده نيوزويك سپس به ادعاهاي واهي و پوچ سناتور جمهوري‌خواه آمريكا اشاره كرد و گفت كه مك‌كين زماني‌كه در سخنراني خود مدعي شد كه دولت ايران، منابع ارزشمند مردم ايران را نه در راه ساخت جاده، مدارس يا بيمارستان و يا در جهت منافع مردم كشور ايران صرف مي‌كند بلكه اين هزينه‌ها را در سرمايه‌گذاري در بخش گروههاي افراط‌گراي خارجي كه بي‌گناهان را مي‌كشند خرج مي‌كند، در واقع يك واقعيت را ناديده گرفت و آن اين است كه يكي از دلايل محبوبيت احمدي‌نژاد هزينه‌هايي است كه وي صرف برنامه‌هاي اجتماعي براي فقرا كرد، در واقع دولت ايران هزينه‌هاي بسيار زيادي را صرف برنامه‌هاي داخلي و نه خارجي مي‌كند.

اين مجله آمريكايي در پايان گزارش خود به جنبش سبز اشاره كرد و نوشت كه مقايسه جنبش سبز با انقلاب‌هاي مخملي اروپاي شرقي اشتباه است، در سال 1989، مخالفان داراي سه نيروي ملي‌گرا (زيرا كمونيسم توسط يك نيروي خارجي تحميل شده بود)، مذهبي (زيرا كمونيسم، كليسا را سركوب كرده بود) و دموكراسي بودند اما اين در حالي است كه دولت ايران از مذهبي بودن مردم ايران بهره‌مند است و مهارت‌هاي بسياري در گرايش‌ ملي‌گرايي و ميهن‌پرستي داشته است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 تير 1389
آقای سر دبیر نیوز ویک تازه متوجه شدی ما که از قبل می دانستیم کشور عزیزمان ایران اسلامی با توجه به اینکه به ریسمان الهی امامت چنگ زده است در تمام جهان سر بلند شده با پشتیبانی رهبرعزیزمان ما ایرانیان تا آخر گوش بفرمان امام خامنه ای هستیم با تشکر حیدری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.328 seconds.